Kupují si je soukromé osoby, školy, divadla, kulturní domy i filharmonie. Ročně jich Petrof vyrobí v Hradci Králové kolem dvou tisíc kusů, a když vloni měla společnost dobrý rok, její obrat dosáhl hodnoty 310 milionů korun. Pak její byznys zasáhla pandemie.
„Najednou jsme v lednu zjistili, že je v Číně problém a že se zboží, které jsme tam navozili na čínský nový rok, neprodává, protože tam je nějaká chřipka. A do toho přišel koronavirus do Evropy, zavřely se další showroomy a plynule se dostal do celého světa,“ popisuje Zuzana Ceralová Petrofová, jednatelka a prezidentka společnosti, nástup koronaviru, který po další měsíce ovlivňoval podnikání firmy, kterou založil její prapradědeček.
Aby firma překonala těžké období, rozhodla se požádat o záruku z programu COVID II. „Řekli jsme si, že je to příležitost. Pomůže nám podpora státu, nebudeme muset platit úroky a naše banka bude mít, dá se říct, jisté peníze,“ říká Petrofová a dodává: „Podepsali jsme dvě smlouvy na 10 milionů korun, což byla zhruba půlka z toho, co jsme poptávali. První smlouva byla s naší financující bankou Raiffeisenbank a druhá byla s ČMZRB a během tří dnů jsme měli peníze na účtu.“